Karburaator
Karburaator on vanema mudeli sõidukites tavaliselt esinev seade, mis vastutab õhu ja kütuse segamise eest sisepõlemismootoris. See mängib olulist rolli kütusesegu moodustamise protsessis, tagades, et mootor saab optimaalse jõudluse saavutamiseks õige õhu ja kütuse suhte.
Karburaator töötab Venturi efekti kasutades, tekitades vaakumi, mis tõmbab õhku mootorisse. Seejärel läbib see õhk rea kitsaid läbipääsu, kus see seguneb kütusepaagist tarnitava kütusega. Seejärel kütuse ja õhu segu pihustatakse ja aurustatakse, enne kui see suunatakse mootori silindritesse.
Karburaatorid on varustatud erinevate reguleeritavate komponentidega, nagu kütusejoad ja tühikäigu kruvid, mis võimaldavad kütusesegu peenhäälestada vastavalt erinevatele sõidutingimustele. Neid kasutati populaarselt vanemates sõidukites, kuid kütuse sissepritsesüsteemide tekkimisega on karburaatorid kaasaegsetes autodes muutunud vähem levinud.
Kuigi karburaatorid olid vähem keerukad kui kütuse sissepritsesüsteemid, olid need tuntud oma lihtsuse, vastupidavuse ja hoolduse lihtsuse poolest. Kuid optimaalse jõudluse säilitamiseks vajasid nad perioodilist puhastamist ja reguleerimist. Vaatamata sellele, et karburaatorid on uuemates sõidukites järk-järgult kasutuselt kõrvaldatud, kasutatakse neid jätkuvalt mõnes väikeses mootoris, näiteks muruniidukites, mootorsaedes ja mootorratastes.
Toode pole soovitud koguses saadaval